POGODA

Reklama

Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [16.01.2018, 11:01:55] • Polska

Co Polacy tankują w zimie? Jakie paliwo wybrać, by auto odpaliło w każdych warunkach?

Co Polacy tankują w zimie?  Jakie paliwo wybrać, by auto odpaliło w każdych warunkach?

fot. Organizator

Po polskich drogach jeździ ponad 19 milionów samochodów, co oznacza, że statystycznie co drugi Polak posiada auto. Mimo to, wiedza na temat tego, jakie paliwo jest najlepsze dla naszego auta w okresie zimowym, jest bardzo niewielka. Kierowcy często nie zdają sobie sprawy, jaki wpływ na silnik samochodu ma wysokiej jakości paliwo, zwłaszcza, gdy temperatury spadają poniżej zera.

Według badań przeprowadzonych na zlecenie Circle K1 w ubiegłorocznym sezonie zimowym 73% kierowców samochodów z silnikiem diesla tankowało standardowy olej napędowy. Olej napędowy premium wybierało 28% badanych.

- Znacząca większość polskich kierowców wybiera standardowe paliwo podczas zimy. Gdy chcemy mieć pewność, że zawsze ruszymy w drogę nawet przy najbardziej wymagających warunkach atmosferycznych, to warto spojrzeć na paliwa o podwyższonych parametrach. Ponad 40% kierowców uważa, że paliwo premium to przede wszystkim zwiększone osiągi, moc i wydajność silnika. W okresie zimowym optymalnym rozwiązaniem w tej kategorii paliw jest diesel arktyczny, który dodatkowo ułatwia zimny start silnika i jego rozruch nawet przy ekstremalnie niskich temperaturach – tłumaczy Rafał Droździak, Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji w Circle K Polska.

Jakie paliwa zimowe występują w Polsce i które są najlepsze?

Podczas gdy kierowcy tankujący benzynę w okresie zimowym nie powinni mieć większych problemów, to posiadacze aut z silnikami diesla muszą zatroszczyć się o odpowiednie paliwo. W poprzednim sezonie ponad połowa właścicieli tego typu aut miała problemy z odpaleniem pojazdu. Niestety tylko 13% kierowców przyczyny tego powszechnego kłopotu upatruje w niskiej jakości paliwa.

Gdy temperatura na zewnątrz spada nawet kilka stopni poniżej zera, w oleju napędowym pojawiają się kryształy parafiny, które mogą blokować przepływ paliwa przez filtr, zakłócając pracę silnika. Wytrącanie się parafiny może prowadzić do zablokowania filtra, a w konsekwencji do problemów z uruchomieniem silnika.

Standardowe paliwa zimowe, których dostępność na stacjach w okresie zimowym regulowana jest przez ustawodawcę, nie posiadają zdefiniowanej wartości parametru Temperatury Mętnienia. Oznacza to, że paliwo takie nie zagwarantuje, że przy minusowej temperaturze nie zaczną się wykształcać kryształy parafiny, powodujące problemy z pracą silnika.

Dlatego podczas okresu zimowego warto tankować olej o wyższych, niż standardowe paliwa zimowe, parametrach. Najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem na rynku jest tzw. diesel arktyczny. Paliwo to posiada gwarantowaną Temperaturę Mętnienia maks. -22 ºC. Diesel arktyczny charakteryzuje się ponadto Temperaturą Zablokowania Zimnego Filtra wynoszącą maks. -32 ºC, co daje gwarancję, że samochód odpali nawet przy tak niskiej temperaturze.
Jak dbać o silnik zimą?

- Odpowiednie paliwo nie wystarczy, aby samochód pracował w zimie bez zarzutu. Ważne jest także, w jaki sposób tankowane jest auto. Należy pamiętać, żeby tankować zawsze do pełna i utrzymywać wysoki stan paliwa w zbiorniku. Dzięki temu, przy obniżaniu temperatury nie skrapla się woda, która spływając po ściankach zbiornika gromadzi się na jego dnie – wyjaśnia Rafał Droździak z sieci stacji Circle K, która jako jedyna w Polsce posiada w swojej ofercie diesel arktyczny.

Chcąc zachować najwyższe parametry paliwa arktycznego nie powinno się go mieszać z innymi paliwami, ponieważ tylko w czystej postaci gwarantuje odpowiednią skuteczność.


komentarzy: 1, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-1 z 1

Gość • Piątek [19.01.2018, 04:45:10] • [IP: 164.127.159.***]

Co Polacy tankują w zimie? - Pytanie z niemiłym podtekstem, bo nie wszyscy z nich - z katolickiego narodu - wiedzą, że moga tankowac tylko" energię słoneczną", energię z góry, a nie z produktów tak przyziemnych, jak ziemniak, chmiel, od których głowa ciąży ku ziemi, dokąd ciało wróci.

Oglądasz 1-1 z 1
■ Nieznani sprawcy napadli na taksówkarza ze Świnoujścia na drodze DK3. Do zdarzenia doszło między Przybiernowem a Babigoszczą. Sprawcy uciekli, trwa policyjna obawa. Do taksówki pana Mirosława ze Świnoujścia wsiadło dziś rano prawdopodobnie dwóch pasażerów. Samochód udał się w stronę Szczecina. Między Przybiernowem a Babigoszczą taksówkarz został zaatakowany i wyrzucony z auta. Sprawcy ukradli samochód i oddalili się w nieznanym kierunku. Taksówkarza w ciężkim stanie zabrał śmigłowiec LPR. Trwa policyjna obława na sprawców napadu i kradzieży. ■ Premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że wybory samorządowe odbędą się w niedzielę 21 października 2018 r. Zgodnie z terminarzem, druga tura wyborów na wójtów, burmistrzów odbędzie się 2 tygodnie później, czyli 4 listopada. Od dziś - przez 9 dni - partie polityczne, koalicje, stowarzyszenia, organizacje społeczne i sami wyborcy mogą tworzyć komitety wyborcze. 21 października będziemy głosowali na swoich przedstawicieli do rad gmin, powiatów, sejmików wojewódzkich, a także wójtów, burmistrzów i prezydentów miast. Od momentu ogłoszenia aktu zarządzenia wyborów rusza też kampania wyborcza. ■ Mieszkańcy coraz częściej krytycznie oceniają inwestycyjne pomysły i decyzje obecnej władzy. Tym razem wiele emocji wywołało otoczenie Szkoły Podstawowej nr 6 przy ul. Kościuszki. To pewne, że najłatwiej się inwestuje kiedy przestrzeń jest pusta, stąd pewnie bezmyślna decyzja o likwidacji całej dotychczasowej zieleni przed szkołą. Urząd co prawda zapowiada, że nie długo pojawią się tam nowe nasadzenia drzewek, ale obecne wrażenia są po prostu złe ■ Powrócili cali i zdrowi. O godzinie 7.30, na pokładzie promu "Gryf" powrócili do Świnoujścia strażacy uczestniczący w akcji gaszenia pożarów lasów w Szwecji. W uroczystości powitania uczestniczyli premier Morawiecki i szef MSWiA ■ Firma Astaldi poinformowała, że nie podpisze umowy na zaprojektowanie i budowę tunelu pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu. Umowa miała być podpisana w wyznaczonym przez Miasto terminie 3 sierpnia. Kilkanaście godzin przed wyznaczonym terminem Włosi podjęli ostateczną decyzję o rezygnacji z kontraktu. W komunikacie na tę okoliczność włoska spółka informuje: "Astaldi odstępuje od podpisania umowy na projekt: „Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu – budowa tunelu pod Świną” z powodu: Upływu prawie dwóch lat od przedstawienia oferty do rozpoczęcia robót Braku rzeczywistej waloryzacji kosztów robót w Polsce, które tylko w ostatnim czasie wzrosły o 30 proc. Dużego ryzyka wydłużania się procedur rozliczania robót dodatkowych Braków w dostępie do zasobów materiałowych i osobowych na polskim rynku" ■