iswinoujscie.pl • Niedziela [19.05.2019, 09:23:41] • Świnoujście

Joanna Agatowska sprawdza, czy to się opłaciło

Joanna Agatowska sprawdza, czy to się opłaciło

fot. Sławomir Ryfczyński

W 2013 roku gmina zamieniła dawny szpital przy ulicy Żeromskiego na budynek przy ulicy Wyspiańskiego 35c. Ile pieniędzy włożono w ten obiekt? Ile trzeba jeszcze włożyć? Te pytania stawia dziś radna Joanna Agatowska z Klubu Radnych SLD - Lewica Razem.

Radna Joanna Agatowska z Klubu Radnych SLD - Lewica Razem postanowiła się przyjrzeć budynkowi przy ul. Wyspiańskiego 35c.

- Proszę o przedłożenie wykazu wszystkich kosztów poniesionych na zakup i remont budynku przy ul. Wyspiańskiego 35c na potrzeby Urzędu Miasta oraz ZGM – zwróciła się do prezydenta Janusza Żmurkiewicza radna.

Zażądała również określenia, jakie potrzeby (oraz ich szacunkowe wartości) remontowe na tym obiekcie muszą być jeszcze zrealizowane. Oraz informacji za jaką kwotę miasto zamieniło budynek dawnego szpitala przy ul. Żeromskiego na budynek przy ul. Wyspiańskiego 35c.

Jak informuje zastępca prezydenta Barbara Michalska, zgodnie z protokołem uzgodnień z 23 stycznia 2013 roku, aneksem nr 1 do protokołu uzgodnień oraz aktem notarialnym z 5 lutego 2013 roku, budynek dawnego szpitala przy ul. Żeromskiego wraz z gruntem został zbyty za 6 680 000 zł. Natomiast budynek przy ul. Wyspiańskiego wraz z gruntem nabyto za 5 654 350 zł.

- Zamiana, o której mowa, nastąpiła za dopłatą na rzecz Gminy, w wysokości 1 025 650 zł - informuje Barbara Michalska - wynikającą z różnic wartości zamienianych nieruchomości. Nieruchomości przy ul. Żeromskiego (dawny budynek szpitala) oraz budynek przy ul. Wyspiańskiego 35c korzystał ze zwolnienia od podatku VAT przy sprzedaży/zamianie na mocy art. 43 ust.1 pkt 103 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (DZ. U. Z 2004 r. nr 54 poz. 535 z późn. zm.).

No to teraz o kosztach:
Koszty poniesione przez Gminę w celu dokonania zamiany nieruchomości:

a) sporządzenia aktu notarialnego tj. wynagrodzenie notarialne oraz opłatę sądową strony

poniosły po połowie — koszty gminy – 6 923,66 zł.

b) sporządzenie operatów szacunkowych przedmiotowych nieruchomości – 4 182 zł.

c) aktualizacja operatów szacunkowych - 1254,60 zł.

d) wypis i wyrys z rejestru gruntów - 121,86 zł.

e) odpisy z ksiąg wieczystych – 60 zł.

Łączny koszt: 12 542,12 zł.

Prace wykonane przez Urząd Miasta WIM:

a) opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego adaptacji budynku przy ul. Wyspiańskiego 35 w Świnoujściu na potrzeby administracji miejskiej — Pracownia architektoniczna Zbigniew Mike — koszt 69 126 zł,

b) adaptacja pomieszczeń na potrzeby WOS — koszt 147 375,09 zł,

c) wykonanie przyłącza instalacji komputerowej do budynku na potrzeby administracji miejskiej — koszt 9532,50 zł,

d) wykonanie kanalizacji teletechnicznej pomiędzy budynkami UM (Wojska Polskiego 1/5) a WOS (Wyspiańskiego 35) na terenie CAM — 7328,65 zł.

Łączny koszt: 233 362,24 zł

Prace wykonane przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej:

a) Sala Ślubów pomieszczenia USC - opracowanie dokumentacji technicznej, wykonanie przebudowy i remontu pomieszczeń wraz z ich całkowitym wyposażeniem,

b) przebudowa pomieszczeń na archiwum miejskie z systemem ochrony przeciwpożarowej oraz wyposażenie archiwum miejskiego w regały,

c) przebudowa i prace budowlane w budynku - kompleksowa przebudowa pomieszczeń budynku w branży sanitarnej, elektrycznej, budowlanej i teletechnicznej,

d) sprawowanie nadzoru inwestorskiego oraz autorskiego,

e) opracowanie dokumentacji na przebudowę poddasza, podnośnik i modernizację instalacji co.

Łączny koszt prac projektowych i budowlanych: 3 359 508,83 zł

To jeszcze nie koniec inwestycji w budynek. Planowane prace do wykonania to zmiana źródła ciepła z kotłowi gazowej na węzeł cieplny, w celu podłączenia budynku w ciepło z sieci PEC.

- Koszt przyłączenia rozliczony będzie w ramach taryfy za ciepło – informuje Barbara Michalska.

Źródło: http://mm.swinoujscie.pl/artykuly/59951/