iswinoujscie.pl • Niedziela [19.05.2019, 11:33:05] • Świnoujście

„Piotruś Pan” -najdłuższy na „bajkowej linii”

„Piotruś Pan” -najdłuższy na „bajkowej linii”

fot. Organizator

Prom „Peter Pan" jest o 30 metrów dłuższy! Operację przedłużenia jednostki przeprowadzili fachowcy stoczni w Bremerhaven. Statek został dosłownie rozcięty na doku stoczni, a następnie wstawiono mu dodatkowy, 30 metrowy odcinek kadłuba. Rozbudowa ta znacząco wpłynęła na zwiększenie przestrzeni ładunkowej oferowanej przez ten prom. O wyzwaniu, jakim była modernizacja tej jednostki, powiedział Jan Seemann z działu technicznego TT-Line.

Jednym z najważniejszych etapów całej inwestycji był moment przecięcia promu na dwie części. Przedłużenie promu wymagało koordynacji wielu różnych prac, m.in. blacharskich, malarskich, i.in. Tę, skomplikowaną operację udało się przeprowadzić bez większych przeszkód i obecnie możemy podziwiać, m. in. na wodach portu w Świnoujściu jednostkę większą i o znacznie powiększonych zdolnościach przeładunkowych. Jedną z modyfikacji poza samym przedłużaniem, ale związaną z nim, było "przycięcie" dziobu statku co daje obecnie dość niecodzienny widok. Skrócenie tzw. baku było konieczne. W związku z wydłużeniem promu, pozostaje mniej miejsca między manewrującym portem a nabrzeżami czy pirsami w portach, stąd potrzeba zapewnienia lepszej widoczności (zmniejszenia martwego pola) z mostka. Za tę przebudowę, niemiecki armator otrzymał prestiżową nagrodę "Shippax Conversion Award 2018".

Warto podkreślić, że TT Line to armator, który zajmuje się przewozami pomiędzy Niemcami i Szwecją. Operuje też na linii Świnoujście-Trelleborg. Jeszcze parę lat temu na tym połączeniu kursował tylko jedne prom TT Line, dziś to już trzy promy. Statki te mają bajkowe nazwy takie jak: Robin Hood czy właśnie Peter Pan. Dla porównania zmodernizowany prom Peter Pan ma teraz linię ładunkową liczącą trzy tysiące metrów, a najdłuższy prom polskiego armatora zaledwie dwa tysiące.

Źródło: http://mm.swinoujscie.pl/artykuly/60063/